معرفي فيلم جوكر 2019

معرفي فيلم، سريال و آخرين خبرهاي جوزه هنر هفتم

معرفي فيلم جوكر 2019

۲۹ بازديد

(انگليسي: Joker‎)، يك فيلم سينمايي آمريكايي در ژانر تريلر روان‌شناختي به نويسندگي، تهيه‌كنندگي و كارگرداني تاد فليپس است كه در سال ۲۰۱۹ اكران شد. 

فيلم جوكر 2019


فيلم‌نامه اين فيلم توسط خود فيليپس با همراهي اسكات سيلور برپايه شخصيت ابرشرور جوكر از دي‌سي كاميكس نوشته شده‌است. جوكر نخستين فيلم از دنياي سينمايي دي‌سي بلك است كه مشتق شده از دنياي سينمايي دي‌سي است. داستان فيلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سيتي رخ مي‌دهد و داستان زندگي كمدين شكست‌خورده‌اي به نام آرتور فلك را دنبال مي‌كند كه بعد از تجربه‌هاي تلخ متعدد وارد دنياي جرم و جنايت شده و با لقب جوكر به شهر بازمي‌گردد. واكين فينيكس نقش جوكر را در اين فيلم بازي كرده‌است؛ بدين ترتيب او بعد از سزار رومرو، جك نيكلسون، هيث لجر و جرد لتو پنجمين شخصي است كه در يك اثر سينمايي اين نقش را ايفا كرده‌است. رابرت دنيرو، زازي بيتز، فرانسيس كانروي و مارك مارون ديگر بازيگران فيلم هستند.

فيلم سينمايي جوكر 2019

بحث ساخت فيلم مستقلي بر پايه شخصيت جوكر از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. بعد از آنكه در اوت ۲۰۱۷، برادران وارنر و دي‌سي فيلمز براي خلق يك دنياي مشترك سينمايي به نتيجه رسيدند، فيليپس براي هدايت پروژه انتخاب شد. فيليپس علاقه‌مند بود كه فيلم به فضاي آثار كلاسيك مارتين اسكورسيزي نزديك باشد و براي همين از آثاري همچون راننده تاكسي (۱۹۷۶)، گاو خشمگين (۱۹۸۰) و سلطان كمدي (۱۹۸۳) براي نوشتن متن الهام گرفت. طرح اصلي داستان كه ريشه شخصيت جوكر را به تصوير مي‌كشد نيز از كتاب مصور بتمن: شوخي مرگبار اقتباس شد. فينيكس ابتدا نسبت به پذيرفتن نقش ترديد داشت اما در نهايت در فوريه ۲۰۱۸ به پروژه پيوست.كار انتخاب بازيگران مكمل از ژوئيه تا اوت ۲۰۱۸ به طول انجاميد. فيلم‌برداري از سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز شد و در اواخر دسامبر به پايان رسيد. جوكر به صورت گسترده در نيويورك و سپس جرزي سيتي و نيوآرك جلوي دوربين رفت.

داستان

 

سال ۱۹۸۱، مرد ميانسالي به نام آرتور فلك به همراه مادر خود پني در شهر گاتهام زندگي مي‌كند. آرتور به عنوان دلقك در مهماني‌هاي مختلف ظاهر شده و خرج خود را اينگونه درمي‌آورد. گاتهام با جرم و جنايت‌هاي سازمان‌يافته مواجه شده و فقر و بيكاري مردم شهر از جمله آرتور را آزار مي‌دهد. آرتور به يك اختلال عصبي ناخويشتن‌داري عاطفي دچار است و در مواقعي كه كنترل خود را از دست مي‌دهد، به طرز هيستري مي‌خندد. آرتور كه در وضعيت بدي به سر مي‌برد، بعد از وقايع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصميم مي‌گيرد كه زندگي خود را تغيير دهد كه اين اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقير عليه ثروتمندان در گاتهام مي‌شود.

 

بازيگران

عكس بازيگر جوكر

  • واكين فينيكس در نقش آرتور فلك /
  • جوكررابرت دنيرو در نقش موري فرانكلين،مجري برنامه تاك شو
  • زازي بيتز در نقش سوفي
  • داموند فرانسيس كانروي در نقش پني فلك، مادر آرتور
  • برت كالن در نقش توماس وين؛وي به‌طور سنتي پدر دشمن ديرينه جوكر يعني بتمن است ولي برخلاف كميك وي در اينجا نقش مهمي در خاستگاه جوكر ايفا مي‌كند.
  • مارك مارون در نقش مأمور وري فرانكلين
  • مگلن فلشلر در نقش يك كمدي
  • نبيل كمپ در نقش پليس گاتهام
  • برايان كالر در نقش استريپر پيردانته
  • پريرا اولسن در نقش بروس وين
  • پسر توماس وين كه در بزرگسالي تبديل به بزرگترين دشمن جوكر يعني بتمن مي‌شود.

 

كلام آخر

جوكر از همان ابتدا به عنوان يك فيلم مستقل و بدون دنباله برنامه‌ريزي شده بود. برادران وارنر اعلام كرد كه جوكر قرار است شروعي بر دنياي سينمايي دي‌سي بلك باشد كه تمركز آن بر روي ساخت آثار كم‌بودجه با درجه سني بالا است كه درون‌مايه تاريك و تجربي دارند. بعد از موفقيت گسترده فيلم در گيشه، فيليپس در پاسخ به پرسش‌هاي طرفداران مبني بر ساخت دنباله اعلام كرد كه فقط در صورتي حاضر به ساخت دنباله است كه فينيكس پروژه را قبول كند. در اكتبر ۲۰۱۹، فينيكس در مصاحبه با پيتر ترورز و در پاسخ به اين سؤال كه آيا علاقه به تكرار اين نقش دارد يا خير گفت: «اين نقش رؤيايي است و من نمي‌توانم دربارهٔ آن فكر نكنم. رفتن دوباره به سوي جوكر مي‌تواند جالب باشد.» دخشش فنيكس در اين فيلم توانست نظر بسياري از منتقدان را به خود جلب كند. بسياري جوكر را يكي از درخشان ترين آثار فنيكس مي دانند. اكنون فنيكس به يكي از ماندگارترين بازيگران جوكر در تاريخ سينما تبديل شده است. براي مشاهده ليست تمامي بازيگران جوكر در تاريخ سينما به اين مطلب از پلازامگ مراجعه و بر روي لينك كليك نماييد. (https://www.plaza.ir/mag/139810/217969/best-joker-actors/)

منبع: ويكي پديا


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.