معرفی فیلم فیلم Fantastic Beasts جنایات گریندل والد

معرفي فيلم، سريال و آخرين خبرهاي جوزه هنر هفتم

معرفی فیلم فیلم Fantastic Beasts جنایات گریندل والد

۱۵ بازديد


جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد (به انگلیسی: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) یک فیلم فانتزی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی دیوید یتس و نویسندگی جی کی رولینگ است. این فیلم دنباله فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)، دومین قسمت از سری فیلم های Fantastic Beasts، و در کل دهمین قسمت از مجموعه دنیای جادوگران است. گروهی از بازیگران شامل ادی ردمین، کاترین واترستون، دن فوگلر، آلیسون سودول، ازرا میلر، زوئه کراویتز، کالوم ترنر، کلودیا کیم، ویلیام نادیلام، کوین گاتری، جود لاو و جانی دپ در آن حضور دارند. داستان آن در سال 1927 اتفاق می‌افتد و نیوت اسکامندر و آلبوس دامبلدور را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند تا جادوگر تاریک گلرت گریندل والد را در حالی که با تهدیدات جدیدی در دنیای جادوگر تقسیم‌شده‌تر مواجه می‌شوند، از بین ببرند.

 

دومین فیلم Fantastic Beasts در اکتبر 2014 اعلام شد و در جولای 2016 رولینگ تایید کرد که فیلمنامه را کامل کرده است. دپ در نوامبر 2016 انتخاب شد و به دلیل اتهامات خشونت خانگی که اخیراً علیه او مطرح شده بود، جنجال به پا کرد. فیلمبرداری اصلی در جولای 2017 در استودیو برادران وارنر، لیوسدن، در انگلستان آغاز شد. فیلمبرداری در لندن، سوئیس و پاریس نیز انجام شد و در دسامبر 2017 به پایان رسید.

خلاصه داستان فیلم Fantastic Beasts جنایات گریندل والد

در سال 1927، کنگره جادویی ایالات متحده آمریکا (MACUSA) جادوگر تاریک گلرت گریندل والد را برای محاکمه به اروپا منتقل می کند، اما گریندل والد فرار می کند. سه ماه بعد در لندن، نیوت اسکامندر به وزارت سحر و جادو مراجعه می کند تا از ممنوعیت سفر بین المللی خود درخواست تجدید نظر کند، و با لتا لسترنج، همکلاسی خود در هاگوارتز و نامزد برادرش تسئوس آرور، برخورد می کند. اگر نیوت به تسئوس کمک کند تا کریدنس باربون را در پاریس پیدا کند، وزارتخانه موافقت می‌کند، اما نیوت پس از اینکه می‌فهمد باید با گونار گریمسون، شکارچی بی‌رحمانه جایزه‌ها کار کند، قبول نمی‌کند. آلبوس دامبلدور از نیوت می‌خواهد کریدنس را پیدا کند، زیرا معتقد است کریدنس برادر ناتنی لتا، کوروس لسترنج وی، است.

نیوت توسط دوستان آمریکایی‌اش کوئینی گلدشتاین و جیکوب کوالسکی، یک ماگل، که خاطرات پاک‌شده‌اش در سال قبل را دوباره به دست آورده است، ملاقات می‌کند. نیوت از اینکه می‌فهمد خواهر کوئینی، تینا گلدشتاین، کسی را می‌بیند، ناامید می‌شود، پس از اینکه به اشتباه باور کرد که نیوت و لتا نامزد کرده‌اند. او از رفتار عجیب جیکوب استنباط می کند که کوئینی او را طلسم کرد تا از ممنوعیت ازدواج ماکوسا بین جادوگران و افراد غیر جادویی فرار کند. پس از اینکه نیوت طلسم را برمی دارد، جیکوب از ازدواج با کوئینی امتناع می کند، زیرا از عواقبی که با آن روبرو خواهد شد، می ترسد. کوئینی برای یافتن تینا که به دنبال کریدنس در پاریس است و به دنبال آن نیوت و جیکوب می‌رود، می‌رود.

بازیگران فیلم Fantastic Beasts

  • ادی ردمین در نقش نیوت اسکامندر
  • کاترین واترستون در نقش پورپنتینا "تینا" گلدشتاین:
  • جاشوا شی یک نیوت جوان را به تصویر می کشد
  • دن فوگلر در نقش جاکوب کوالسکی
  • آلیسون سودول در نقش کوئینی گلدشتاین
  • ازرا میلر در نقش کریدنس باربون
  • زوئه کراویتز در نقش لتا لسترنج
  • کالوم ترنر در نقش تسئوس اسکامندر
  • کلودیا کیم در نقش ناگینی
  • ویلیام نادیلام در نقش یوسف کاما
  • کوین گاتری در نقش آبرناتی
  • جود لا در نقش آلبوس دامبلدور
  • جانی دپ در نقش گلرت گریندل والد

نقد و بررسی

مطمئناً جی کی رولینگ و امپراتوری ادبی و سینمایی رولینگ بر پایه‌ای از مضامین اخلاقی و جدی استوار است که از طریق نبردی حماسی و کلاسیک بین خیر و شر بررسی می‌شود تا آنها را برای همه سنین در دسترس قرار دهد. اعضای خانه اسلیترین هاگوارتز چه کسانی بودند، اگر نه افراد متعصب ظالم و نخبه گرا، که در مورد برتری خود به عنوان جادوگران و جادوگران خون خالص وسواس داشتند؟ اما در حالی که حماسه اصلی «هری پاتر» به تعادل فوق‌العاده‌ای بین تپش قلب و تفکر برانگیز دست یافت، دنیای اسپین‌آف «جانوران شگفت‌انگیز» همچنان در تلاش برای یافتن چنین جایگاه مطمئنی است.

اینکه خود رولینگ فیلمنامه‌های اصلی «جانوران شگفت‌انگیز و کجا آنها را پیدا کنیم» از سال 2016 و اکنون فیلم‌های بعدی آن، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» را نوشته است، گیج‌کننده است. دیوید یتس که چهار فیلم آخر مجموعه «هری پاتر» را کارگردانی کرد، کارگردان این فیلم‌ها نیز هست. اما تقریباً مثل این است که رولینگ می‌خواهد زیاده روی کند و هیچ کس حاضر نیست این غریزه را مهار کند. در واقع جادویی و شگفتی بصری در اینجا یافت می شود، اما مقدار زیادی شخصیت و طرح داستان نیز وجود دارد. «جنایت های گریندل والد» بسیار بیشتر از نسخه قبلی خود است، که به ضرورت های روایی اساسی ساخت جهان وابسته بود و شاید بیش از حد به موجودات عجیب و غریب و شگفت انگیز خود تکیه کرد تا احساس یک جهان فراطبیعی را به مخاطب القا کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.