معرفي چند مورد از بهترين سريال هاي كمدي تاريخ

معرفي فيلم، سريال و آخرين خبرهاي جوزه هنر هفتم

معرفي چند مورد از بهترين سريال هاي كمدي تاريخ

۵۰ بازديد

در اين مطلب سعي داريم بهترين فيلم هاي كمدي تاريخ سينما را به شما معرفي كنيم. در ادامه همراه ما باشيد.

دانلود فيلم كمدي

در مقابل آثار گيشه اي و بي كيفيت سينماي در ژانر كمدي، فيلم‌هايي هستند كه نه‌تنها به‌عنوان يك كمدي ممتاز در خنداندن مخاطب موفق عمل مي‌كنند، بلكه از ديدگاه ساختار و محتوا در عالي‌ترين سطح سينما طبقه‌بندي مي‌شوند. در اين مقاله نيز قصد داريم به بهترين فيلم هاي كمدي تاريخ سينما اشاره كنيم و با آن‌ها بيشتر آشنا شويم، اما ابتدا بد نيست مختصري از پيشينه ژانر كمدي را بازگو كنيم.

فرانكنشتاين جوان   Young Frankenstein

بهترين فيلم هاي كمدي تاريخ

•           كارگردان: مل بروكس

•           نويسندگان: مل بروكس، جين وايلدر

•           بازيگران: جين وايلدر، مادلين كان، مارتي فلدمن

•           سال اكران: ۱۹۷۴

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۳٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸

مل بروكس بزرگ با دو فيلم معروفش در فهرست ما حضور دارد كه اولي همين Young Frankenstein يا «فرانكنشتاين جوان» است. مل بروكس هميشه به خاطر نوع خاص كمدي و همچنين حرف‌هاي تازه‌اي كه در فيلم‌هايش مي‌زند مورد تقدير قرار گرفته‌ است. حتي عده‌اي او را ابداع‌گر سبك جديدي در فيلم هاي كمدي مي‌دانند. در فيلم فرانكنشتاين جوان، بروكس با جين وايلدر به‌عنوان بازيگر نقش اصلي همكاري مي‌‌كند. فعاليت مشترك اين دو نفر از فيلم قبلي بروكس يعني The Producers (كه جايش در فهرست ما خالي است) شروع مي‌شود و در همين فيلم و Blazing Saddles به اوج مي‌رسد.

فيلم Young Frankenstein كه درواقع هجويه‌اي است بر سينماي وحشت و فيلم‌هاي قبلي كه از روي رمان معروف مري شلي ساخته شده‌اند، درباره يكي از نوادگان «دكتر فرانكنشتاين» معروف است كه قصر او را به ارث مي‌برد و باعث رقم خوردن ماجراهاي جالبي در آن‌جا مي‌شود. فيلم Young Frankenstein به انتخاب خوانندگان مجله توتال فيلم در فهرست ۵۰ فيلم برتر كمدي تاريخ، رتبه ۲۸ را كسب كرده است. در چهلمين سالگرد اكران اين فيلم، خود مل بروكس گفته بود كه Young Frankenstein با اختلاف زياد، بهترين فيلم اوست؛ اما خنده‌دارترين فيلمش Blazing Saddles است.

 

روشنايي هاي شهر   City Lights

•           كارگردان: چارلي چاپلين

•           نويسنده: چارلي چاپلين

•           بازيگران: چارلي چاپلين، ويرجينيا چريل، فلورنس لي

•           سال اكران: ۱۹۳۱

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۸٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۵

ولگرد كوچولو مشغول متر كردن خيابان‌ها بود كه ناگهان با يك دختر گل‌فروش رو‌به‌رو شد. در نگاه اول زيبايي دختر دلش را برد. وقتي خواست از او يك شاخه گل بخرد متوجه شد كه دخترك نابيناست. ولگرد تصميم گرفت كه رفتگر شود تا از اين طريق پول به‌دست بياورد و چشمان دختر را معالجه كند، اما چون دير سر كارش حاضر شده بود از آن‌جا اخراج شد. او سپس در مسابقات بوكس شركت كرد تا شايد با برنده شدن بتواند خرج عمل دختر گل‌فروش را فراهم كند، ولي در مسابقه باخت و نااميد شد. ولگرد يك دوست ميليونر دائم‌الخمر داشت كه او را در حالت مستي از خودكشي نجات داده بود. او مي‌توانست به ولگرد كمك كند، اما مشكل اينجا بود كه مرد ميليونر فقط در حالت مستي ولگرد را به ياد مي‌آورد و در هنگام هشياري وي را نمي‌شناخت.

دقت كنيد چاپلين در فيلم City Lights چه طعنه ظريفي به اختلاف طبقاتي موجود در جامعه‌اش زده و به‌طور غير مستقيم به مخاطبانش مي‌فهماند كه انسان‌ها وقتي هشيار هستند دوستي و كمك به هم‌نوعان را فراموش مي‌كنند! مرد ميليونر هنگامي كه مست است مي‌تواند فرشته نجات ولگرد و دختر گل‌فروش باشد، اما وقتي هشيار است حتي ولگرد را به زندان مي‌اندازد. در پايان فيلم مي‌بينيم كه ولگرد از زندان آزاد شده و با دختر گل‌فروش كه اكنون بينايي‌اش را به دست آورده و در يك مغازه مشغول به كار است رو‌به‌رو مي‌شود. دخترك ابتدا ولگرد را نمي‌شناسد، اما هنگامي كه براي فروختن يك شاخه گل به او دستانش را لمس مي‌كند مي‌فهمد كه اين مرد كوچك همان كسي است كه ديدن دوباره روشنايي‌هاي شهر را مديون اوست.

به عقيده بسياري از طرفداران چاپلين، «روشنايي‌هاي شهر» بهترين فيلم او و قوي‌ترين فيلم تاريخ سينما در ژانر كمدي رمانتيك است.

بعضي‌ ها داغشو دوست دارن   Some Like It Hot

دانلود رايگان فيلم كمدي

•           كارگردان: بيلي وايلدر

•           نويسندگان: بيلي وايلدر، آي اي ال داياموند

•           بازيگران: مرلين مونرو، توني كورتيس، جك لمون

•           سال اكران: ۱۹۵۹

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۷٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۲

«بعضي‌ها داغشو دوست دارن» يك فيلم كمدي رمانتيك از بيلي وايلدر است كه به جرئت مي‌توان آن را يكي از ارزشمندترين آثار تاريخ سينما ناميد. قصه فيلم Some Like It Hot درباره دو نوازنده به نام‌هاي «جو» و «جري» است كه به‌دنبال كار مي‌گردند. يك روز آن‌ها به‌طور اتفاقي شاهد كشت و كشتار گروه تبهكارها مي‌شوند و از ترس آنكه خودشان هم كشته شود، ظاهر خود را به شكل زن‌ها درمي‌آورند و از اين طريق با گروهي از نوازندگان دختر با قطار به سمت ميامي حركت مي‌كنند. در طول اين سفر جو به يكي از دختران نوازنده به نام «شوگر» (با بازي مرلين مونرو) دل مي‌بندد و از طرف ديگر يك سرمايه‌دار خوشگذران كه خيال مي‌كند جري زن است، عاشقش مي‌شود. به اين ترتيب شرايط براي جو و جري تا حد زيادي پيچيده و حتي بحراني مي‌شود.

در يك شب اتفاق افتاد It Happened One Night

دانلود فيلم هاي كمدي

•           كارگردان: فرانك كاپرا

 

•           نويسندگان: رابرت ريسكين، ساموئل هاپكينز آدامز

•           بازيگران: كلارك گيبل، كلودت كولبرت، والتر كانلي

•           سال اكران: ۱۹۳۴

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۸٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۱

فيلم It Happened One Night يا «در يك شب اتفاق افتاد» ساخته فرانك كاپرا، يكي از بهترين كمدي‌هاي كلاسيك عاشقانه است. داستان فيلم درباره دختري از يك خانواده ثروتمند به نام «الي» است كه برخلاف ميل پدر خود قصد دارد با نامزدش در نيويورك ازدواج كند. به همين خاطر الي از قايق تفريحي پدرش فرار مي‌كند تا خود را به نيويورك برساند. در بين راه و در يك اتوبوس، او با خبرنگار اخراجي به نام «پيتر» آشنا مي‌شود. خراب شدن اتوبوس در جاده باعث مي‌شود تا الي و پيتر يك شب را مسافرخانه كنار جاده بگذرانند. الي تمام فكر و ذكرش رسيدن به نيويورك است و پيتر هم قصد دارد تا با تهيه گزارشي از ماجراي فرار الي از پدر ميليونرش، بتواند دوباره كارش را در روزنامه آغاز كند. اما ماجراهاي فيلم به‌گونه‌اي پيش مي‌روند كه اين دو نفر عاشق هم مي‌شوند.

It Happened One Night اولين فيلمي است كه موفق شد هر پنج جايزه مهم اسكار (بهترين فيلم، كارگرداني، بازيگر نقش اول مرد، بازيگر نقش اول زن و فيلمنامه غيراقتباسي) را برنده شود. پس از آن، فقط دو فيلم ديگر يعني One Flew Over the Cuckoo's Nest و The Silence of the Lambs موفق به كسب چنين افتخاري شده‌اند.

دكتر استرنجلاو يا: چگونه ياد گرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم / Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

دانلود فيلم كمدي عصر جديد

•           كارگردان: استنلي كوبريك

•           نويسندگان: استنلي كوبريك، تري ساترن، پيتر جورج

•           بازيگران: پيتر سلرز، جورج سي اسكات، استرلينگ هيدن

•           سال اكران: ۱۹۶۴

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۸٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۴

«دكتر استرنجلاو» يك كمدي سياه ساخته استنلي كوبريك است كه به دوران جنگ سرد و تهديدات هسته‌اي مي‌پردازد. داستان اين فيلم درباره يك ژنرال روان‌پريش امريكايي به نام «جك ريپر» است كه به شكلي ديوانه‌وار از كمونيست‌ها نفرت دارد. او تصميم مي‌گيرد كه به‌طور خودسرانه و بدون اطلاع مقامات مافوق، يك جنگنده امريكايي كه حامل بمب هسته‌اي است را به خاك شوروي بفرستد و اين كشور را نابود كند. ماجرا از جايي جذاب مي‌شود كه رئيس جمهور امريكا از موضوع اطلاع پيدا مي‌كند و به همراه جمعي از سياستمداران اين كشور تصميم مي‌گيرد تا جلوي حمله به شوروي و آغاز نبرد اتمي ناخواسته را بگيرد. بخش عمده‌اي از فيلم در يك لوكيشن كوچك كه به آن «اتاق جنگ» مي‌گويند جريان دارد و تلاش مقامات امريكايي براي حل‌و‌فصل ماجرا را به تصوير مي‌كشد.

پيتر سلرز، بازيگر اصلي اين فيلم، در قالب سه شخصيت متفاوت (از جمله دكتر استرنجلاو) به ايفاي نقش پرداخته است. منتقدين دنيا تاكنون بارها از فيلم Dr. Strangelove به‌عنوان يكي از بهترين فيلم‌ هاي كمدي تاريخ سينما و اثري شاخص در كارنامه هنري كوبريك ياد كرده‌اند.

 آپارتمان   The Apartment

دانلود The Apartment با لينك مستقيم

•           كارگردان: بيلي وايلدر

 

•           نويسندگان: بيلي وايلدر، آي. اي. ال. دايموند

•           بازيگران: جك لمون، شرلي مك‌لين، فرد مك‌موري

•           سال اكران: ۱۹۶۰

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۹۴٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۳

بيلي وايلدر در طول شش سال فعاليت سينمايي‌اش، چهارده بار نامزد و شش مرتبه برنده جايزه اسكار شد. اين كارگردان افسانه‌اي را بايد يكي از باهوش‌ترين طنزپردازان زمان خودش به حساب آوريم؛ كسي كه آثارش در عين خنده‌دار بودن، نگاهي انتقادآميز داشتند و تلخي‌هاي جامعه امريكايي را به تصوير مي‌كشيدند. بيلي وايلدر كه كارش را با نويسندگي براي تلويزيون شروع كرد، در جايي گفته بود كه اگر فيلنامه‌هاي خودش به‌خوبي كارگرداني مي‌شدند، هرگز كارگردان نمي‌شد. او در سال ۱۹۶۰ يك ملودرام كمدي و عاشقانه به نام The Apartment را ساخت كه در همان سال ۱۰ نامزدي اسكار را به دست آورد و در ۵ بخش از جمله بهترين فيلم و بهترين كارگرداني، جايزه گرفت.

فيلم The Apartment درباره يك كارمند اداره بيمه با بازي جك لمون است كه به‌تنهايي زندگي مي‌‌كند. او براي اينكه سريع در كارش پيشرفت كند، كليد آپارتمان خود را براي چند ساعت به كارمندهاي بالارتبه اداره بيمه مي‌دهد تا به هوس‌بازي با معشوقه‌هاي خودشان بپردازند. وايلدر در اين فيلم اشاره ظريفي به موضوع فساد اخلاقي در جامعه و ادارات دولتي امريكا مي‌كند. او به‌جز The Apartment يك فيلم ديگر هم در اين فهرست دارد كه مي‌توانيد آن را در رتبه چهارم ببينيد.

عصر جديد Modern Times

دانلود همه فيلم هاي چارلي چاپلين

•           كارگردان: چارلي چاپلين

•           نويسنده: چارلي چاپلين

•           بازيگران: چارلي چاپلين، پولت گودارد، هنري برگمن

•           سال اكران: ۱۹۳۶

•           امتيازات: راتن توميتوز: ۱۰۰٪ / آي‌ام‌دي‌بي: ۸.۵

«عصر جديد» نام يكي از بهترين فيلم‌هاي بزرگ‌ترين كمدين تاريخ سينما است. چاپلين در اين فيلم يك بار ديگر شخصيت ولگرد كوچولو را به مخاطبانش نشان مي‌دهد، اما اين‌بار وجهه‌اي كاملا متفاوت از او را به نمايش مي‌گذارد. ولگردِ عصر جديد، تنها يك آواره عاشق‌پيشه نيست، بلكه انساني است در دنياي صنعتي كه با تلخ‌ترين واقعيت‌هاي زندگي بشر مانند فقر و بيكاري مواجه مي‌شود. چاپلين در اين فيلم به زيبايي هرچه تمام‌تر با موضوعات جدي مثل بحران اقتصادي امريكا، گرسنگي قشر كارگر و بي‌خانماني مردم طبقه ضعيف اجتماع شوخي مي‌كند و به انتقاد از گسترش نظام سرمايه‌داري و سلطه ماشين بر انسان برمي‌خيزد. عصر جديد هجوي است تند و تيز عليه مدرنيته و تاثيرات سوء آن روي زندگي بشر؛ مفهومي كه شايد انسان امروز بيش از مردم هم‌عصر با چاپلين از پس دركش برمي‌آيد.

در فيلم Modern Times، چاپلين در نقش كارگر ساده يك كارخانه بزرگ ظاهر مي‌شود كه به سبب كار دائمي با ماشين‌هاي صنعتي، دچار اختلالات عصبي شده و رفتارهاي عجيب و تكراري از خود بروز مي‌دهد. درواقع چاپلين قصد دارد به مخاطبانش يادآور شود كه با ماشيني شدن زندگي، عقل‌محوري به فراموشي سپرده مي‌شود و آزادي انسان به دست كاپيتاليسم رو به اضمحلال مي‌رود.

در اين مطلب به معرفي بهترين فيلم هاي تاريخ پرداختيم. نظر شما درباره فيلم هاي معرفي شده چه بود؟ كدام فيلم را بيشتر از باقي ي پسنديد؟ نظر خود را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.