بهترين فيلم هاي ايراني از نظر امتياز در IMDB

معرفي فيلم، سريال و آخرين خبرهاي جوزه هنر هفتم

بهترين فيلم هاي ايراني از نظر امتياز در IMDB

۶۵ بازديد

در اين مطلب به بررسي بهترين فيلم هاي ايراني از نظر imdb پرداختيم. با ما همراه باشيد.

بهترين فيلم هاي سينمايي ايران از نظر IMDB

بسياري از افراد قبل از تصميم براي تماشاي فيلم به امتياز آن فيلم از نظر منتقدين و تماشاگران به وبسايت هايي چون IMDB مراجعه مي كنند. از اين رو تصميم گرفتيم به معرفي بهترين فيلم هاي ايراني از نظر IMDB بپردازيم. همراه ما باشيد.

بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb
در اين بخش بهترين فيلم هاي ايراني از نظر IMDb را به شما معرفي كرده و هريك را به صورت مختصر مورد نقد و بررسي قرار مي‌دهيم.

فيلم بچه هاي آسمان

بهترين فيلم هاي ايراني در imdb

 سال ساخت: 1375

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 8.3/10

• كارگردان: مجيد مجيدي

• بازيگران: رضا ناجي، مير فرخ هاشميان و فرشته سرابندي

فيلم بي‌نظير بچه‌هاي آسمان يكي از بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb است كه مجيد مجيدي براي ساخت آن، نامزد دريافت جايزه اسكار شد و جزء پنج نامزد نهايي دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان اسكار سال 1998 بود. اين فيلم در جشنواره‌هاي خارجي جوايز بسياري را كسب كرده و از سوي بزرگان سينما نيز مورد تقدير و ستايش قرار گرفته است.داستان فيلم بچه‌هاي آسمان روايتگر زندگي خواهر و برادري به نام‌هاي علي و زهرا است كه پدرشان وضعيت مالي خوبي ندارد. روزي علي كفش‌هاي خواهرش زهرا را گم مي‌كند و پدرشان نيز به دليل تنگدستي نمي‌تواند براي زهرا كفش بخرد. اين خواهر و برادر تصميم مي‌گيرند از كفش‌هاي علي به نوبت استفاده كنند. اما روزي در مدرسه علي فراخوان شركت در مسابقه دو را مي‌بيند كه به نفر سوم مسابقه كفش جايزه مي‌دهند. او هم براي برنده شدن اين جايزه تصميم مي‌گيرد در مسابقه شركت كند.

فيلم آژانس شيشه اي

دانلود فيلم سينمايي آزانس شيشه اي

 سال ساخت: 1375

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 7.9/10

• كارگردان: ابراهيم حاتمي‌كيا

• بازيگران: پرويز پرستويي، رضا كيانيان، حبيب رضايي و قاسم زارعفيلم

آژانس شيشه‌اي نيز يكي ديگر از بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb محسوب مي‌شود كه در زمان پخش فروش بسيار خوبي در گيشه داشت و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. اين فيلم در جشنواره فجر، برنده 9 سيمرغ بلورين در رشته‌هاي مختلف شد و در جشنواره‌هاي سينمايي ديگر نيز چندين جايزه ارزنده دريافت كرد.داستان فيلم آژانش شيشه‌اي درباره شخصي به نام « حاج عباس» است كه از زمان جنگ، تركشي در كنار شاهرگ گردنش دارد و به اصرار همسرش براي معاينه و درمان به تهران مي‌آيد. عباس در تهران به صورت اتفاقي هم‌رزم و هم سنگر سابق خود «حاج كاظم» را مي‌بيند كه در حال مسافركشي است. ملاقات اين دو دوست قديمي پس از سال‌ها، اتفاقات جالبي را در پي خواهد داشت.

فيلم مارمولك

فيلم سينمايي مارمولك

 سال ساخت: 1383

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 8.5/10

• كارگردان: كمال تبريزي

• بازيگران: پرويز پرستويي، بهرام ابراهيمي، شاهرخ فروتنيان و رعنا آزادي‌ور

فيلم سينمايي مارمولك نيز يكي از برترين فيلم‌هاي كمدي در IMDb است كه در زمان اكران توانست توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب كند. پيمان قاسم‌خاني براي اين فيلم موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه شد. فيلم مارمولك در جشنواره بين‌المللي فيلم مونترآل، جايزه زنيت طلايي بهترين فيلم آسيايي را از آن خود كرد. اين عنوان در جشنواره فجر و جشن خانه سينما نيز چندين جايزه ديگر دريافت كرد و با استقبال خوبي مواجه شد.داستان فيلم مارمولك درباره زندگي مرد سابقه‌دار و خلافكاري به نام رضا مثقالي، ملقب به «رضا مارمولك» است كه به دليل دزدي و سرقت مسلحانه به زندان مي‌افتد. رضا در زندان مجروح شده و به بيمارستان فرستاده مي‌شود، اما در آنجا لباس يك روحاني را مي‌پوشد و از بيمارستان فرار مي‌كند. فرار او از بيمارستان تازه شروع ماجراهاي طنز و جالب رضا مارمولك خلافكار در لباس روحانيت است.

فيلم ميم مثل مادر

بازيگران فيلم ميم مثل مادر

 سال ساخت: 1385

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 7.4/10

• كارگردان: زنده ياد رسول ملاقلي‌پور

• بازيگران: گلشيفته فراهاني، جمشيد هاشم‌پور، حسين ياري، علي شادمان و سحر دولتشاهي

فيلم سينمايي ميم مثل مادر يكي ديگر از بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb است كه نماينده ايران در هشتادمين دوره جوايز اسكار بود، اما موفق نشد به عنوان يكي از نامزدهاي نهايي انتخاب شود. فيلم ميم مثل مادر يكي از آثار درخشان رسول ملاقلي‌پور محسوب مي‌شود كه مورد تحسين منتقدان قرار گرفت و فروش خوبي در گيشه داشت.اين عنوان درباره زندگي زني به نام «سپيده» است كه در بمباران سردشت، شيميايي مي‌شود. چندين سال بعد سپيده باردار مي‌شود، اما در سونوگرافي مشخص مي‌شود كه بچه در اثر گازهاي شيميايي دچار مشكلات تنفسي و معلوليت است. «سهيل» همسر سپيده، اصرار دارد كه بچه را سقط كنند، اما سپيده قبول نمي‌كند و به همين دليل از يكديگر جدا مي‌شوند. پس از جدايي، سپيده فرزندش را به دنيا مي‌آورد و سال‌ها به تنهايي او را بزرگ مي‌كند تا اينكه پس از سال‌ها سهيل دوباره بازمي‌گردد و…

فيلم درباره الي

دانلود فيلم درباره الي نقد

• سال ساخت: 1387

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 8/10

• كارگردان: اصغر فرهادي

• بازيگران: گلشيفته فراهاني، ترانه عليدوستي، شهاب حسيني، پيمان معادي و مريلا زارعي

فيلم درباره الي يكي از بهترين فيلم هاي ايران در IMDb محسوب مي‌شود كه سهم بزرگي در مطرح شدن سينماي ايران در دنيا دارد. اين فيلم در سطح بين‌المللي نيز جوايز متعدد و ارزنده‌اي دريافت كرد كه از مهم‌ترين آنها مي‌توانيم به خرس نقره‌اي بهترين كارگرداني جشنواره بين‌المللي فيلم برلين اشاره كنيم.درباره الي روايتگر زندگي چند خانواده است كه براي تعطيلات به شمال مي‌روند. در اين سفر شخصي به نام «الي» كه مربي مهد دختر «سپيده» است نيز با اين خانواده همراه مي‌شود. در اين سفر اتفاق بدي براي الي مي‌افتد كه باعث ايجاد مشكلات و چالش‌هاي زيادي مي‌شود.

فيلم سينمايي جدايي نادر از سيمين

جدايي نادر از سيمين جوايز

• سال ساخت: 1389

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 8.3/10

• كارگردان: اصغر فرهادي

• بازيگران: ليلا حاتمي، پيمان معادي، شهاب حسيني، ساره بيات و مريلا زارعي

فيلم جدايي نادر از سيمين نيز يكي از پرافتخارترين و بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb است. جدايي نادر از سيمين در دنيا با نام A Separation اكران شد و توانست برنده جايزه اسكار بهترين فيلم غير انگليسي زبان در هشتاد و چهارمين دوره جايزه اسكار شود. اين فيلم همچنين در شصت و نهمين مراسم گلدن گلوب در سال 2012، برنده جايزه بهترين فيلم غير انگليسي زبان شد. جدايي نادر از سيمين يكي از آثار فاخر و ارزشمند سينماي ايران است كه در فهرست 100 فيلم برتر قرن 21 قرار دارد.داستان فيلم جدايي نادر از سيمين درباره زندگي زوجي به نام‌هاي نادر و سيمين است كه به دليل عدم موافقت نادر براي مهاجرت از ايران با همسرش به مشكل برمي‌خورند. نادر، پدر پيري دارد كه نمي‌تواند از او مراقبت كند و به همين دليل برايش پرستار مي‌آورد تا در خانه از او نگهداري كند. اما با ورود اين پرستار، مشكلات و چالش‌هاي بسياري براي نادر اتفاق مي‌افتد.

فيلم فروشنده

درباره الي با كيفيت بالا حجم پايين

• سال ساخت: 1394

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 7.8/10

• كارگردان: اصغر فرهادي

• بازيگران: شهاب حسيني، ترانه عليدوستي، بابك كريمي و مينا ساداتي

فروشنده يكي ديگر از بهترين فيلم هاي ايراني در IMDb است كه در سطح داخلي و بين‌المللي جوايز ارزنده بسياري كسب كرد و به عنوان يك فيلم ايراني موفق در كل دنيا ديده شد. اين عنوان در جشنواره كن، برنده جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد شد. فيلم فروشنده در اسكار سال 2017 نيز به عنوان نماينده ايران در اين مراسم حضور داشت و توانست جايزه اسكار بهترين فيلم بين‌المللي را بدست آورد.فيلم سينمايي فروشنده روايتگر داستان زندگي زوجي به نام رعنا و عماد است كه هر دو بازيگر تئاتر هستند و به خانه‌اي جديد اسباب‌كشي مي‌كنند. مستاجر قبلي اين خانه زني بدنام به اسم «آهو» بوده است كه افراد زيادي به خانه او رفت و آمد مي‌كردند. با ورود اين زوج به اين خانه، اتفاق تلخي براي رعنا رقم مي‌خورد كه چالش‌هاي زيادي را براي او و همسرش به وجود مي‌آورد.

فيلم ابد و يك روز

فيلم ابد و يك روز با كيفيت عالي

• سال ساخت: 1394

• امتياز آي‌ام‌دي‌بي: 8.2/10

• كارگردان: سعيد روستايي

• بازيگران: پيمان معادي، نويد محمدزاده، پريناز ايزديار، شبنم مقدمي و ريما رامين‌فر

ابد و يك روز يكي ديگر از بهترين فيلم هاي ايراني بر اساس IMDb محسوب مي‌شود كه در زمان اكران فروش بسيار خوبي در گيشه داشت. ابد و يك روز در سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم فجر توانست برنده 9 سيمرغ بلورين در بخش‌هاي مختلف شود و نظران مثبت منتقدان را به خود جلب كند.فيلم ابد و يك روز روايتگر زندگي يك خانواده پرجمعيت و پر حاشيه است كه در جنوب شهر تهران زندگي مي‌كنند. دختر اين خانواده به نام «سميه» براي رهايي از مشكلات خانوادگي، تصميم به ازدواج با يك فرد افغان را مي‌گيرد. در ميان بحث‌ها و حواشي به ميان آمده از ازدواج سميه، داستان‌ها و حقايقي از اين خانواده برملا مي‌شود.

نظر شما درباره فيلم هاي معرفي شده چيست؟ شما محبوبترين فيلم سينمايي ايراني را به كدام عنوان لقب مي دهيد؟ نظر خود را با ما و ساير مخاطبان وبلاگ درميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.