هيجان انگيز ترين فيلم هاي شرق آسيايي

معرفي فيلم، سريال و آخرين خبرهاي جوزه هنر هفتم

هيجان انگيز ترين فيلم هاي شرق آسيايي

۵۳ بازديد

در اين مطلب من قصد دارم به معرفي چند فيلم با كيفيت از سينماي شرق آسيا علي الخصوص كره جنوبي را به شما معرفي نمايم. در ادامه اين مطلب همراه ما باشيد.

هيجان انگيزترين فيلم هاي زامبي

 فيلم قطار بوسان 1

بهترين فيلم ترسناك زامبي
اين فيلم سينمايي به نوعي نسخه كره جنوبي فيلم سينمايي «جنگ جهاني زد» با بازي برد پيت است كه پا را فراتر مي‌گذارد و حتي موفق‌تر از آن ظاهر مي‌شود تا جايي كه شايد يكي از برترين فيلم‌هاي سينمايي در سال ۲۰۱۶ يكي از موفق ترين فيلم هاي يك دهه اخير باشند. آن هم در دوره‌اي كه فيلم‌هاي ترسناك و زامبي محور كليشه‌اي شده اند. شايد «قطار بوسان» بعد از فيلم «۲۸ روز بعد» بهترين و ترسناك ‌ترين فيلم زامبي محور سينما باشد. شخصيت اصلي داستان مردي به اسم سئوك وو است كه از همسرش جدا شده و اين روز‌ها با مادرش و دخترش سوآن زندگي مي‌كند. او كسي است كه اصلا پدر خوبي نبوده و همين دليل اصلي طلاقش بوده است. اين شخص تصميم دارد دخترش را براي تولد نزد مادرش ببرد، اما در اين بين اتفاقات پرهيجان و ترسناكي مي‌افتد و در عين حال مخاطب را درگير احساسات مي‌كند. زماني كه يك ويروس مرگبار زامبي در كره جنوبي شيوع پيدا مي‌كند، تعدادي از مسافران قطار سئول به بوسان براي زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم مي‌كنند.

 بازيگران: گونگ يو، ما دونگ سيوك، جيونگ يو مي، كيم سو آن، چوي ووشيك و سوهي بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

 فروش گيشه: اين فيلم سينمايي يك اثر موفق در گيشه محسوب مي‌شود. ۸.۵ ميليون دلار بودجه‌اي است كه براي ساخت اين فيلم صرف شده و فروشي كه اين فيلم در گيشه نهايي داشته ۹۰ ميليون دلار و چندين برابر هزينه آن است.

 IMDb به عنوان مهمترين مرجع سينمايي، امتياز ۷.۵ را براي اين فيلم به ثبت رسانده است. براي كساني هم كه به امتياز اين سايت اهميتي نمي‌دهند بايد بگوييم كه منتقدان دو سايت معتبر ديگر، يعني راتن توميتوز و متاكريتيك هم به ترتيب نمره ۹۳ و ۷۲ از صد را به اين فيلم داده اند.

 يك بيماري همه‌گير و ويروسي مرگبار، 80 درصد جمعيت جهان را مبتلا كرده و از پا درآورده است. دولت آمريكا افرادي كه مبتلا نشده‌اند را در يك كشتي جنگي جمع‌آوري كرده‌اند و وظيفه محافظت از اين كشتي جنگي به عهده نظاميان ارتش آمريكا است. حال جمعيت جمع‌آوري شده در اين كشتي بايد تمام تلاش خود را به كار گيرند تا درماني براي اين بيماري پيدا كنند.

 سريال زامبي كره اي «پادشاه» (Kingdom)
بهترين فيلم هاي رامبي محور

 يكي ديگر از بهترين سريال هاي زامبي كره اي كه اين روزها حسابي سر و صدا و هيجان به پا كرده است سريال زامبي محور Kingdom است. اين سريال تا كنون در دو فصل روي سرويس نتفليكس با فاصله چند ماه منتشر شد. سريال كره اي Kingdom از يك رمان با نام The Kingdom of Gods به كارگرداني كيم سئونگ هون ساخته شده است و علاوه بر استقبال در كشور كره جنوبي مورد استقبال طرفداران خارجي نيز قرار گرفته است.

 حوادث اين سريال زامبي محور 2020 در دوره فئودالي كره بين اواخر سده 15 و اوايل 16 ميلادي جريان پيدا مي‌كنند و حول محور يك خانواده اشرافي كه پادشاهي بزرگي را در اختيار دارند، مي‌چرخند. در همين حين كه سريال زامبي 2020 Kingdom نگاهي ريزبينانه و جالب به شكاف طبقاتي بين رعايا و اشراف‌زاده‌ها مي‌اندازد، زامبي‌ها به شيوه‌اي كاملا متفاوت كه بيش از اين نديده بوديم، وارد داستان مي‌شوند و تنش سريال را به حداكثر مي‌رسانند.

 فيلم قطار بوسان 2

 شخصيت اصلي داستان مردي به اسم سئوك وو است كه از همسرش جدا شده و اين روزها با مادرش و دخترش سوآن زندگي مي‌كند. كسي كه تمام فكر و ذكرش كار و كار و كار است، فقط اسم پدربودن را يدك مي‌كشد و رابطه‌ي بسيار دورادوري با دخترش دارد. كاملا مشخص است كه او دخترش را دوست دارد و از اينكه رابطه‌ي سردي با او دارد ناراحت است، اما هيچ‌وقت تلاشي براي وقت گذاشتن براي دخترش و شناختن او نكرده است. آغاز فيلم مصادف با تولد سوآن است و سئوك با كراحت و به زور قبول مي‌كند كه سوآن را به عنوان هديه، به ديدن مادرش در بوسان ببرد. با قطار فقط حدود يك ساعت از سئول تا بوسان فاصله است و به نظر نمي‌رسد در جريان اين يك ساعت اتفاق عجيب و غريبي بيافتد. اما حقيقت اين است كه اين سفر قرار است به چيزي بيشتر از يك مسافرت كوتاه تبديل شود. در عوض اين قرار است به سفر پدري براي اثبات عشق و وظايف پدرانه‌اش به دخترش كه از او قطع اميد كرده و احياي رابطه‌ي مُرده‌شان تبديل شود.

 به عبارت ديگر اگرچه روي كاغذ به نظر مي‌رسد با يك داستان كليشه‌اي ديگر طرفيم كه در آن دو نفر در جريان هياهوي يك فاجعه‌ي گسترده بايد رابطه‌شان را درست كنند، اما «قطار بوسان» با نحوه‌ي روايت فوق‌العاده احساسي‌اش ثابت مي‌كند كه چرا استفاده‌ي اصولي از اين كليشه‌ها جواب مي‌دهد. «قطار بوسان» فيلم بسيار مفرحي است و صحنه‌هاي اكشن تنش‌زايي دارد، اما بزرگ‌ترين چيزي كه بايد دربار‌ه‌ي اين فيلم بدانيد اين است كه تمام ويژگي‌هاي فيلم به اينها خلاصه نمي‌شود. معمولا در برخورد با چنين فيلم‌هايي سعي مي‌كنيم براي لذت بردن از فيلم چشممان را روي داستان و شخصيت‌هاي ضعيفش ببينديم و از اتفاقات و اكشن‌ها لذت ببريم، اما «قطار بوسان» از آن نمونه‌هاي نادري است كه نبايد چشمتان را روي شخصيت‌هايش ببنديد و نبايد انتظاراتتان را در اين زمينه پايين بياوريد. رابطه و درگيري بين كاراكترهاي فيلم فقط وسيله‌اي براي پر كردن فضاي خالي بين اكشن‌ها نيست. به عبارت ديگر برخلاف بسياري از فيلم‌هاي هاليوودي، كانسپت بر داستان و شخصيت‌ها اولويت ندارد. هدف سازندگان ساخت يك فيلم زامبي‌محور نبوده، بلكه با هدف روايت يك داستان خوب و پرداختن به يك مضمون عميق‌تر دست به اين كار زده‌اند. در يك كلام، در «قطار بوسان» با يك قصه‌ي منسجم طرفيم كه زامبي‌ها فقط براي هيجان‌آفريني حضور ندارند، بلكه برخي از پازل داستانگويي و معنايي فيلم هستند.

 «قطار بوسان» فيلمي نيست كه تمركزش به عنوان يك بلاك‌باستر روي خلق سكانس‌هاي غول‌پيكر و CGI‌محور و به عنوان يك اثر ترسناك روي به راه انداختن خون و خونريزي باشد. در زمينه‌ي خلق سكانس‌هاي اكشن، خلاقيت و غيرمنتظره‌بودن بيشتر از هرچيزي مورد توجه قرار گرفته است. حتما فيلم‌هاي بسياري را مي‌شناسيد كه در آنها حتي پايان دنيا هم تهديدبرانگيز احساس نمي‌شود و خطري كه هزاران زامبي توليد مي‌كنند فرقي با يك زامبي ندارند. اما در اينجا حتي يك زامبي هم دردسرساز است و تمام اينها به خاطر اين است كه «قطار بوسان» چيزي دارد كه در كمترِ فيلم ترسناك يا فاجعه‌اي يافت مي‌شود؛ اينكه جان همه‌ي كاراكترها براي ما اهميت دارد و مرگشان شوكه‌كننده مي‌شود. با اينكه قوانين ژانر فرياد مي‌زنند كه بسياري از اين كاراكترها دير يا زود خواهند مُرد، اما باز نمي‌توانيم براي زنده ماندنشان اميدوار نمانيم.

 فيلم بيگانه 2017

 فيلم بيگانه با بازي جكي چان به عنوان يكي از محبوب ترين و  بهترين بازيگران فيلمهاي اكشن بسيار مورد توجه واقع شده است. داستان فيلم بيگانه 2017 تاجر فروتن لندني به نام كوان با بازي جكي چان را بازگو مي كند. زماني كه تنها كسي كه او در زندگي دوست دارد يعني دختر نوجوانش در عملي تروريستي احمقانه با انگيزه هاي سياسي دزديده مي شود، گذشته اي كه او براي مدت هاي طولاني مخفي كرده در يك انتقام گيري جوانه مي زند. در جستجوي بي وقفه او براي شناسايي هويت تروريست ها، كوان مجبور به ورود به كشمكشي موش و گربه اي با يك مقام دولتي بريتانيايي (پيرس برسنن) مي شود كه گذشته اش مي تواند سرنخ هايي براي شناسايي قاتل هاي گريزان داشته باشد.

سريال Giri/Haji

بهترين سريال هاي 2020 نتفليكس

فصل اول سريال Giri/Haji محبوبيت قابل توجه سريال‌هاي آمريكايي، منجر به ناديده گرفته‌شدن بسياري از آثار تلويزيوني شرقي و اروپايي خوش‌ساخت مي‌شود. اين در حالي است كه بسياري از برترين سريال‌هاي تاريخ چون The Killing و The Bridge در اين نقاط كره زمين ساخته شده‌اند. يكي از بهترين سريال هاي Netflix 2020 كه محصول مشترك كشورهاي ژاپن و انگلستان بوده، Giri/Haji يا Duty/Shame است. برخي از جذاب‌ترين بازيگران اين دو كشور چون تاكهيرو هيرا، كلي مك‌دونالد، يوسكه كوبوزوكا و ماساهيرو موتوكي در اين مجموعه حضور دارند. داستان اين سريال جنايي در شهرهاي لندن و توكيو جريان داشته و روايت‌گر جستجوي يك كارآگاه پليس ژاپني به دنبال برادر خود است. او در ادامه با يكي از كارآگاهان نيروي پليس لندن آشنا شده و در همكاري با او پرده از راز ماجراهاي پيش آمده براي برادرش برمي‌دارد. اگر از علاقه‌مندان به آثار جنايي و در عين حال ياكوزا هستيد، تجربه اين سريال نتفليكس را از دست ندهيد. براي مشاهده ليست بهترين سريال هاي نتفليكس مي توانيد بر روي لينك زير كليك كنيد.

بهترين سريال هاي 2020 نتفليكس: https://www.plaza.ir/mag/139903/218080/netflix-2020-best-series/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.